Vad händer på förskolan?
Vi från RoxSans har blivit hit kallade till denna förskola då personalen tycker att det inte står rätt till!
Man har hört hur det springer som små fötter uppe på vinden och man har även känt ett litet obehag inne på förskolan.
Stolar har flyttats, leksaker byter plats och någon är inne i omklädningsrummet hos personalen!

När vi kommer på plats vill vi ha så lite information som möjligt. Det vi vet är att vi ska upp på vinden!

När vi kommer upp på vinden som är ganska så stor känner vi av en kall kyla, och den kommer inte utifrån.
I kameran som vi filmar med kan man tydligt se orber flyga omkring oss.
Orb = ljusklot av ren energi, ande

På denna bild ser man tydligt en energi, ande i form av en ORB.
Förutom orber runt omkring oss så känns vinden ändå ganska lugn.
När vi är nöjda och konstaterar att energin som är på vinden rör sig på HELA förskolan så går vi ner där ifrån.

Vi går in i personalens omklädningsrum där Nina direkt får kontakt med en liten pojke.
Pojken visar sig i sin finaste skjorta och med sig har han sin vän.
Nina samtalar lite med pojken och visar även den fina nallen som vi har tagit med oss.

När en energin rör vid nallen så låter den och pojken rör den hela tiden och visar att han är där.
Nina lägger även ner en K2 mätare som mäter elektromagnetiska fält. kommer pojken för nära ändras färgerna på mätaren.

Nina fortsätter att kommunicera med pojken som en gång tidigare har gått på denna förskola, men tyvärr har gått över till andra sidan. Med sig har han en vän och Nina kan se att han ser asiatisk ut.
Pojken och vännen busar runt på förskolan, man pratar om bilar och olika leksaker.

Marianne ställer ner en 360 på golvet.
LED stavarna tänds när verktyget indikerar på synliga och osynliga källor.
Den upptäcker olika nivåer av statisk elektricitet.
som ni ser så finns ingen i närheten som kan få stavarna att lysa.
Nu har vi fått pojken att gå fram till dessa stavar och visa att han finns där.

Efter en stund av kommunikation och uppvisning för de två i personalen som var med beslutar sig pojken att lämna oss.
Rummet känns helt plötsligt annorlunda och lättare att vara i.
Vi lämnar nu rummet.

Vi avslutar i sovsalen där det också känns lugnt, pojken har nu lämnat oss för kvällen….
Men han är nog snart tillbaka och busar omkring tillsammans med sin vän.